Akademisyen Lemkow: Abdullah Öcalan'a katılıyorum

img

İSTANBUL - Sovyetler Birliği döneminde ortaya çıkan ilkelerin iyi olduğunu ancak sonrasında gerileme yaşandığını söyleyen akademisyen Louis Lemkow, "Bu yüzden Abdullah Öcalan'a katılıyorum" dedi. Lemkow, barış sürecini uluslararasılaştırmak istediğini söyledi.  

 
Halkların Eşitlik ve Demokrasi Partisi (DEM Parti), Barış ve Demokratik Toplum Süreci kapsamında 6-7 Aralık'ta İstanbul'da “Uluslararası Barış ve Demokratik Toplum" konulu önemli bir konferans gerçekleştirdi. Çok sayıda önemli ismin katıldığı konferansta, Kürt Halk Önderi Abdullah Öcalan’ın "Barış ve Demokratik Toplum İnşasıyla Sosyalizmi Yeniden Kazanalım" başlıklı mesajı da okundu. 
 
Barcelona Özerk Üniversitesi akademisyenlerinden profesör Louis Lemkow da konferansa katılarak, "Barışın toplumsallaşması" üzerine sunum yaptı. Katalonya’da yaşayan ve Güney Afrika, İrlanda ile Bask halkının mücadele deneyimlerinin yanı sıra Kürt hareketini araştıran Lemkow, konferansta öne çıkan başlıkları Mezopotamya Ajansı’na (MA) değerlendirdi. 
 
Konferansta tartışılan başlıkları genel itibariyle nasıl buldunuz, sizi en çok etkileyen mesajlar nelerdi? 
 
Bu çok önemli bir konferans ve çok ilginç konuşmalar oldu. Farklı katılımcıları dinleyerek, çok şey öğrendim. Mesajın çok net olduğunu düşünüyorum. Bu konferansın fikirlerinin mümkün olduğunca tüm dünyaya yayılması için, özellikle uluslararasılaştırılması gerektiğini düşünüyorum. Kürt mücadelesi elbette çok önemliydi ve olmaya da devam ediyor. Abdullah Öcalan'ın açıklamasında etkileyici olan şey; onun düşüncesinin nasıl geliştiğiydi ve bence bu gerçekten önemli. Dünya çok karmaşık, çok değişti ve bence o (Öcalan) da bu değişiklikleri anlayıp, analizini buna göre uyarlayabilecek zekaya sahip. Bu analiz 30 yıl öncekiyle aynı değil. Bu çok önemli bir özellik, bu yüzden bunun, onun olumlu yanlarından biri olduğunu düşünüyorum. Özellikle cinsiyet eşitliği ve çevre felaketi, kâr hırsı ve kapitalizmin çevreye ciddi zararlar verdiği gerçeği üzerinde durması çok önemli. Ekolojik kriz hakkında kesinlikle konuşmamız gerekiyor ve bence o bunu önemli bir şekilde yapıyor. Bunun bildirgede yer almasından çok memnunum.
 
"Barışın toplumsallaştırılması üzerine” yaptığınız sunumda sanatın özelikle altını çizdiniz. Neden? 
 
 
İnsanlar adalet ve eşitlik mücadelesini sanat yoluyla yapabilir. Yaratıcı sanatın barışın teşvik edilmesinde oynadığı rolü vurgulamak istedim. 
 
Bu çok büyük bir görev, kolay değil. Çünkü topluma barışı yerleştirmek için birçok engel var. Yaşadığımız sistem nedeniyle cinsiyet, sınıf ve sosyal eşitsizlikler, adaletsizlikler var. Toplumumuzun bu özellikleri barışa değil, daha çok çatışmaya yol açıyor. Ancak elbette insanlar adaletsizliklere ve eşitsizliklere karşı mücadele etme hakkına sahipler. İnsanların uzun vadeli vizyonları toplumda barış içinde yaşamaktır. Bu yüzden insanlar adalet ve eşitlik mücadelesinde bunu talep ederler. Elbette bu da sanat yoluyla yapılabilir. Sanatın insanları, barış aktivistlerini, barış için çalışanları cesaretlendirmede önemli bir rol oynadığını söyledim. Akademi ve araştırma da önemlidir. Sosyal hareketler, savaşları sona erdirmek ve barış çağrısı yapmakta kritik bir rol oynamıştır. Ancak ben özellikle hayal gücünün, yaratıcı sanatın barışın teşvik edilmesinde oynadığı rolü vurgulamak istedim. Ayrıca barış çağrısı yapmaya kendini adamış birçok sanatçı, ressam, müzisyen var ve bunu anlatmak istedim.
 
Abdullah Öcalan’ın sosyalizme dair "20'inci yüzyıl sosyalizmi negatif devrim hamlesi olarak ortaya çıktı ama yerine yenisini koyamadı" tespiti vardı. Çokça tartışılan bu tespiti siz nasıl okudunuz? 
 
Rus Devrimi ve Sovyetler Birliği'nden sonra ortaya çıkan şeyin temel ilkeleri iyi olsa da büyük bir gerileme yaşandığını ve temel hedeflerinde başarısız olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden ona katılıyorum. 
 
Mesajdaki “Marksizm ve reel sosyalizm eleştirisi yaparken bir sosyalist olarak hissettiğimiz şey özeleştiridir” ifadelerine dair neler söylersiniz? 
 
Marx'ın çok önemli bir düşünür olduğunu düşünüyorum. Ancak Marx'ın kendisi çelişkili biriydi. Gençken belirli bir felsefi geleneğin içinde olan Marx, sonraki Marx ile aynı değildi. Yazılarında sık sık kendisiyle çelişiyor ve elbette onun zamanında ekonomi ve toplumu tam olarak anlamak çok zor. Bugün analiz için sahip olduğumuz tüm araçlara erişimi yoktu, ancak bir düşünür olarak son derece önemli olduğunu düşünüyorum. Ve elbette özeleştiri kavramı çok önemlidir. Her türlü ciddi sosyal analizde hatalar yapmak, yanlış anlamaların olması kolaydır ve toplumun nasıl işlediğine dair tam bir görüş elde etmek çok zordur. 
 
Sanayi Devrimi'nin başlangıcından itibaren ekolojik bir krizin olmadığına tamamen katılmıyorum. İngiltere'de ve daha sonra Avrupa'nın diğer bölgelerinde çevreye verilen zarar çok büyüktü ve toplumun en savunmasız kesimlerini etkiledi. Bence tam olarak Marx değil, Engels, Sanayi Devrimi sırasında çevresel bozulma hakkında çok şey söylemişti. Bu, endüstriyel kapitalizmin çevreye verebileceği zararı kınamaktı. Ama tabii ki şimdi ekolojik kriz daha şiddetli. İklim değişikliği var, biyolojik çeşitlilik krizi var, kaynakların aşırı kullanımı var ve tüm bunlar dramatik bir ekolojik krize yol açıyor. Kişisel olarak ben de bu konuda çalışıyorum. Çevre Bilimi ve Teknolojisi Enstitüsü'nde çalışıyorum ve benim alanım tam olarak çevre ve toplum arasındaki etkileşimi incelemek. Ekolojik krizden bahsetmek kesinlikle doğru, ancak bunun öncülleri var, tarihte geriye giden örnekler var, ama ekolojik krizin doğası bugün farklı.
 
Abdullah Öcalan, toplumsal tarihin sadece sınıfla izah edilemeyeceğine işaret ederek, "Sınıftan önce bir öz-savunma oluşumu olarak komün perspektifiyle ezilenlerin tarihine bakmak gerekiyor" diyor. Bu tespiti nasıl değerlendiriyorsunuz? 
 
 
Eşitsizlikler sadece sınıfla ilgili değildir. Bu bir boyuttur. Öcalan da bunu geçmişte ve günümüzde sistematik olarak gündeme getirmiştir. Bu yüzden bunun kesinlikle çok önemli olduğunu düşünüyorum.
 
Sınıf mücadelesi meselesine bakarsak; bugünkü sınıf yapıları Marx'ın zamanından bu yana büyük ölçüde değişmiştir. Bence toplumda adalet ve eşitsizlik meseleleri etrafında başka çatışma alanları da vardır ve eşitsizlikler sadece sınıfla ilgili değildir. Bu bir boyuttur, ama diğer boyutlar cinsiyet eşitsizliğidir ve belki de bunlar daha temeldir. Öcalan da bunu geçmişte ve günümüzde sistematik olarak gündeme getirmiştir. Bu yüzden bunun kesinlikle çok önemli olduğunu düşünüyorum. Ayrıca, toplumda başka çatışma alanları da var ve bu da ekolojik ve çevresel değişim, cinsiyet ilişkileri açısından değişim dahil olmak üzere her türlü değişimi talep eden sosyal hareketlerin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bence sınıf sorunları da hala var, ama eskisi gibi değiller. Eskiden belki daha basitti, bugün daha karmaşık. 
 
Toplumun temel siyasi örgütleri veya kurumlarının ne olduğunu tanımlama sorunu... bence bu sorunun cevabı çok zor. Sanırım hepimiz halka yakın olan siyasi kurumlarla ilgileniyoruz. Elbette bunlar belediyeler, komünlerdir. Bugün, insanların refahını sağlamak veya desteklemek için halka ne kadar yakın olursak, sorunları ve problemleri anlamak, onların refahını desteklemek için politikalar belirlemek o kadar kolay olur. Bu nedenle, belediye düzeyinin, komün düzeyinin, farklı bireysel düzeylerin önemli olduğu anlaşılıyor. Türkiye örneğinde olduğu gibi, yüksek düzeyde merkeziyetçi devletlerde bir sorun olduğunu düşünüyorum. İspanya da merkeziyetçi bir devlettir, bazı yetki devri olmuştur, ancak bu yeterli olmaktan uzaktır.
 
"Bu süreçte temel yöntem diyalektik materyalizmdir" önermesini nasıl buldunuz?
 
Toplumu analiz etmek için materyalist temeller önemlidir. Geleneksel Marksist yaklaşım ekonomik altyapıya bakıyordu. Bu, bundan daha karmaşıktır ve bence çevre, toplumda meydana gelen değişiklikleri anlamada önemli değişkenlerden biridir. Tabii ki, toplumdaki farklı oyuncular ve aktörler arasındaki etkileşim son derece önemlidir. Birbirini ortadan kaldırma fikri, hedeflediğimiz noktanın odak noktası olmamalıdır. Zorlama yerine işbirliği kavramlarının önemli olduğunu düşünüyorum.
 
"Barış ve Demokratik Toplum" inşası sizce nasıl gerçekleşir? 
 
Bu konferans tam olarak demokratik toplum inşasının nasıl olacağına ilişkindi. Demokrasi, farklı bileşenler, toplum kesimleri arasındaki etkileşimleri ifade etmekle de ilgilidir. Bunu yapmanın birçok farklı yolu vardır. Bu sadece oy vermekle ilgili değildir. Oy kullanmanın, halkın iradesini olabildiğince temsil eden bir sisteme sahip olmanın elbette çok önemli ve gerekli olduğuna inanıyorum. Ancak demokrasiyi geliştirmek için başka yollar da var; bunlar tam olarak diyalog için alanlar bulmakla ilgilidir. Toplumda diyalog olmadan barış olamaz, bu yüzden diyalog en önemli başlangıç noktalarından biri olmalı.
 
Kürt meselesinin çözümü konusunda uluslararası desteğin önemi nedir? 
 
Uluslararası desteğin çok önemli olduğunu düşünüyorum. Vietnam Savaşı'na karşı yapılan eylemlerden, Apartheid'e karşı yapılan eylemlerden bahsettim. Uluslararası dayanışma son derece önemlidir. Bununla mücadelenin kazanılacağını söylemiyorum ama çok önemli bir rol oynadığını düşünüyorum. Bizim burada bu etkinliğe katılmamızın nedenlerinden biri; barış sürecini uluslararasılaştırmaktır. Bu, çok daha başarılı olacaktır. Katalonya örneğinde, özeleştiri yaparak söylüyorum, kendi kaderimizi tayin etme çabamızı uluslararasılaştırma da başarılı olamadık. Yeterince iyi bir iş çıkarmadık ve bence siz bunu uluslararasılaştırmak için kesinlikle doğru yoldasınız. Bence bu, başarı şansını çok daha artıracaktır.
 
Kalıcı barış nasıl mümkün olur? 
 
Kalıcı barış, bu çok büyük bir soru… Kalıcı barışı sağlamak çok zor. Barış ve süreklilik istiyoruz. Bunu nasıl garanti edebiliriz? Bence sorunlar ve mekanizmalar var. Arabuluculuk, diyalog, uluslararası alanda resmi ve gayri resmi temasların kullanılması bir rol oynayabilir. Ama elbette bunu garanti etmek zor.
 
MA / Berivan Altan - Hîvda Çelebi

Diğer başlıklar

10/12/2025
23:59 Ulaştırma ve Ticaret Bakanlığı bütçeleri kabul edildi
22:22 Fed, yılın son faiz kararını açıkladı
20:53 Licê’de fuhuşa karşı yürüyüş düzenlenecek
20:48 Barış temalı müzik festivali ilk gününde
20:44 Dîlok’ta ambalaj fabrikasında yangın
20:40 DEM Parti'li Eren: Özerk Yönetim'e kapıları açın
20:23 Sendikalardan MESEM protestosu
20:16 DEM Parti: Meclis çatısı altında işlenen istismar örtülmemeli
20:11 Dindar: Milyonların konuştuğu Kürtçe, yok saymanızla yok olmaz
20:06 İzmir’de su kesintileri her gün uygulanacak
20:03 Wan’da Bîra Sûr’ê gösterimi: İhlal 10 yıldır sürüyor
19:48 Cenevre’den çağrı: Abdullah Öcalan derhal özgür olmalı
19:28 KHK eylemi 350'nci haftasında
19:18 DEM Parti milletvekilleri: İktidarın yaptığı, yapmadığı yollar halkın canına mal oluyor
19:11 Beritan Güneş Altın: Meclis çocuklar için suç mahali
19:02 Kanireş depreme hazır değil
18:58 Werîşe Mûradî’ye verilen idam cezası iptal edildi
18:50 Amed Film Festivali'ne yoğun ilgi
18:35 İsrail mülteci kampına saldırdı
17:47 ABD’nin yeni bütçe tasarısı: QSD Suriye'nin siyasi çerçevesinin parçası olmalıdır
17:24 Yasin B. kendisinden boşanmak isteyen kadına saldırdı
17:20 Avustralya'da çocuklara sanal medya yasağı başladı
17:13 Meclis'ten kız çocuklarının taciz edilmesine dair açıklama
16:57 TKDF Kasım ayı şiddet çağrısı raporunu açıkladı
16:13 Tetwan’da halk buluşması: Sayın Öcalan ilk defa bir sürece bu kadar umutla bakıyor
16:08 Gazeteci Aykol'a bir kez daha kan takviyesi yapıldı
16:06 Veysi Aktaş: Kim örgütlenirse o kazanacak
15:47 DEM Parti, CHP ve EMEP ‘çözüm’ raporlarını Meclis’e verdi
15:28 TÜMBEL-SEN 'Emek ve Demokrasi Sempozyumu' düzenleyecek
15:10 Yaşamını yitiren PKK'liler için taziye kuruldu, mevlit verildi
14:50 BM’ye mektup: ‘Umut hakkı’ kararı konusunda teşvik edici olun
14:48 Kürtçe kurs engeli protestosu: Dilimiz, onurumuzdur
14:28 Hak ve hukuk örgütlerinden İnsan Hakları Haftası açıklaması: İhlaller artarak devam ediyor
14:23 Suriye Abdullah Öcalan’a Özgürlük İnisiyatifi’nden ‘umut hakkı’ açıklaması
14:03 ‘Taliban İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’ni çiğniyor’
13:46 İzBB'den iş bırakan işçilere soruşturma
13:22 İşten çıkarılan maden işçileri: Maden bizim emek bizim
12:54 TJA, DBP ve DEM Parti’den İnsan Hakları Haftası açıklaması
12:37 Antalya’da 'Geçinemiyoruz' mitingine katılım çağrısı
12:35 HTŞ’nin bir yıllık iktidarında kadınlar: Kaçırılma, katliam, cinsel şiddet
12:28 Barış Anneleri: Abdullah Öcalan’ın özgürlüğünü talep ediyoruz
12:18 Amed’de insan hakları yürüyüşü: Kürt sorunu çözülmeli
11:43 ÇHD’li avukat gözaltına alındı
11:39 Gar Katliamı anması: Savaş severliğinizi alt edeceğiz
10:57 MKG'nin Kasım raporu: Kadın gazetecilere baskılar sürüyor
10:54 İzBB işçilerinin eylemi 3'üncü gününde
10:23 Mahkeme durdurdu, bakanlık tekrar ÇED süreci başlattı
10:15 Araştırma: DEM Parti seçmeninin yüzde 97'si İmralı ziyaretinin sürmesini istiyor
10:04 Amed'de yoğun sis zor anlar yaşattı
10:00 Tarım işçilerini taşıyan minibüs devrildi: 18 yaralı
09:43 600 haneye ceza kesen DEDAŞ, hızını alamayıp sağlık ocağının da elektriğini kesti
09:29 Ermeni Meclisi Eşbaşkanı: Heval Apo'nun felsefesiyle kendimizi tanıdık
09:22 'Xwêfiroş'un yönetmeninden doğaya sahip çıkma çağrısı
09:21 Ayşe İnceyol'u kaçırarak tecavüz eden Oral aynı gece jandarmayla mesajlaşmış
09:19 'Eğitime ayrılan bütçe yanlış kullanılıyor'
09:13 Oscar adayı filmin yönetmeni: Amed Kürdistan'ın Cannes'ı olmalı
09:13 Fırat Acar’ın IFC adına hazırladığı sahte projeyle 30 milyon TL aldığı iddiası
09:11 DEM Parti 'Ekmek ve Barış' için Ankara'ya yürüyecek
09:06 Artemêt kadınların özgür ve ekolojik kenti oluyor
09:04 Dr. Yaviç: Hasta tutsakların durumu ATK’nin insafına bırakılmamalı
09:04 Basklı avukat Azurtza: Abdullah Öcalan'ın kilit kişi olduğunu anlamak gerekir
09:01 Panos'ta Girêsor, çöp tepesi oldu
09:00 10 ARALIK 2025 GÜNDEMİ
08:45 Mısırlı akademisyen: Öcalan'ı özgür koşullarda Riha'da görmek isterim
08:33 Abdullah Öcalan’dan toplumsal sorunlara dair önemli mesajlar
09/12/2025
23:51 Qers’te kar yağışı: 17 köyün yolları kapandı
23:08 Meclis, AYM, Sayıştay, Adalet ve Dışişleri Bakanlığı'nın bütçeleri kabul edildi
22:45 KYK yurdunda öğrenciler tarihi geçmiş mantıdan zehirlendi
22:32 Süveyda’da 3 toplu mezar bulundu
21:16 İzBB işçilerinden meşaleli yürüyüş: Müzakere masası kuralım
21:01 Habertürk Genel Yayın Yönetmeni Ersoy gözaltına alındı
20:33 Dêrazor’da operasyon: 3 DAİŞ'li yakalandı
20:22 Mülkiyeliler Birliği tiyatro gösterimi için salon vermedi
19:47 ÖHD'den Burdur Cezaevi için çağrı: Soruşturma başlatılsın
19:43 İşçilerin eylemi 133'üncü gününde
19:38 Amed Film Festivali'nde 14 film ve belgesel izleyicisiyle buluşturuldu
19:12 Sevilay Çelenk: Türkiye, Suriye Kürtlerinin kazanımlarını korumalı
19:08 Alevilere dönük katliamlar protesto edildi
18:39 Karşıyaka Emek ve Demokrasi Platformu: Savaşa değil barışa bütçe
17:52 DEM Partili Dilan Ayan: Barış ve demokratik toplum yasaları çıkarılmalı
17:45 Gazze’de ateşkese rağmen 70 çocuk katledildi
17:42 İsrail askerleri Kuneytra’da yurttaşlara ateş açtı
17:39 Torununa tecavüz eden erkek yine tutuklanmadı
17:36 Sakık’tan Fidan’a: Şam yerine kardeşlerimizin olduğu Rojava’ya gidin
17:18 Çanakkale'de bir kadın katledildi
16:43 Serap Avcı cezaevi önünde alkışlarla karşıladı
16:15 Dêrsim'de 4.2 şiddetinde deprem
15:56 Öz savunmada bulunan Serap Avcı için tahliye kararı
15:39 Haber telif hakkının 'örgüte yardım' olarak değerlendirildiği dava görüldü
14:56 Fotoğraftaki kişi iddiasına beraat
14:47 Wan'da Demokratik Yerel Yönetimler Kurulu ve GABB kadınlar ile bir araya geldi
14:35 Rojbin Sönmez anıldı
14:28 Gelecek Partili Torun: Suriye'de kalıcı çözümün anahtarı kapsayıcı diplomasidir
14:27 'Türk'ün gücünü göreceksin, denilerek tutsağa işkence yapıldı'
14:19 Ayla Akat Ata’nın yargılandığı davada mütalaa hazırlanacak
14:16 Şırnak Adliyesi'nde intihar girişimi
14:12 Hukuk örgütleri Riha'daki cezaevlerindeki ihlalleri açıkladı
13:43 Patron işkencesinde 4 kişiye hapis cezası
13:13 Dêrsim’de kampüsün kamu kurumlarına açılmasına tepki
13:09 HDK soruşturmasında sanatçı Pınar Aydınlar'a hapis cezası verildi
13:05 Partiler ‘çözüm’ raporlarını Meclis’e sunacak
12:11 QSD’den Şam’a: Barışı bozan girişimlere karşılık verilecektir
12:09 Yasadışı bahis soruşturmasında 20 gözaltı
12:07 Hevsel ve On Gözlü Köprü'deki işgal gündemiyle toplantı
11:13 Dilan ve ‘komünün çocuğu’
10:28 Kayyıma gerekçe yapılan davadan beraat eden eşbaşkandan göreve iade başvurusu
10:11 İşçiler, işe iade kararını uygulamayan İzmir Belediyesi'ni protesto etti
10:02 Bahisten Fenerbahçe’nin kaptanının da aralarında olduğu 20 kişiye tutuklama
09:44 Suriye bölünmesin ama Halep benim olsun!
09:33 Akademisyen Lemkow: Abdullah Öcalan'a katılıyorum
09:25 Irmak: Ortak dil festivallerde yakalanır
09:23 KYK'de öğrenciler dinci yapılara yönlendiriliyor
09:21 ‘Erkek-devlet şiddetine karşı birbirimizin güvencesiyiz’
09:20 'Abdullah Öcalan bizi yepyeni bir sosyalizm tartışmasına davet ediyor'
09:19 Licê’de kadınlardan ortak mücadele çağrısı
09:16 İHD Antalya Eşbaşkanı: Abdullah Öcalan’ın koşulları düzeltilmeli
09:10 Agirî Belediyesi bir yılda kentin çehresini değiştirdi
09:06 Ekolojist Özdemir: Toplumsal ve ekolojik adalet yan yana gelmeli
09:01 Hîlala Zêrîn çarpıtılan tarihe sanatla ışık tutuyor
09:00 09 ARALIK 2025 GÜNDEMİ
08:26 Wan, Şirnex, Sêrt ve Colemêrg için sarı kodlu uyarı
08/12/2025
23:14 Hesekê'de Orkêş Müzik Festivali başladı
22:49 Wan'da oteldeki yangın kontrol altına alındı
22:05 KESK’ten 30’uncu yıl etkinlikleri
22:03 Öğrencilerden Eskişehir Kurdî Topluluğu'na destek
22:00 Amed'de festival ikinci gününde: Hafızaya kazınan konular beyaz perdede
21:46 Wan'da otel yangını
20:59 DEM Parti'den Selvi'ye: Süreci sabote edenleri başka yerde ara
20:46 Özel'den 'Suriye Kürtleri' mesajı: Huzur içinde olmaları Türkiye’ye güvencedir
19:50 Bahis soruşturması: Kaptan ve futbolcular hakkında tutuklama talebi
19:13 Bahçeli'den eş genel başkanlara 'tebrik'
19:01 AB'den iltica başvurusu reddedilenler hakkında yeni kararlar
18:11 DEM Partililerden 'bütçe' çağrısı
17:56 Japonya’da 7.2 büyüklüğünde deprem: Tsunami uyarısı yapıldı
17:50 Bakırhan'dan 'yerel yönetim' çağrısı: Mahalledeki sorunu Ankara'da çözemezsiniz
17:20 Tülay Hatimoğulları: Suriye'nin tek çaresi adem-i merkeziyetçiliktir
17:20 Gazze'ye saldırılarda 5 kişi daha hayatını kaybetti
16:19 DEM Parti’den bütçeye şerh: Sürece duyarsız bir şekilde hazırlanmıştır
16:03 ‘Büyüyen sadece yoksulluk, sefalet ve açlıktır’
16:02 Tutsaklara 'Mahabad' ve 'Kürdistan' cezası
15:32 Gazeteci Aykol'un tedavisi devam ediyor
14:46 ‘Sağlık emekçileri yalnız değildir’
14:46 Elkê'de yol kiralanan iş makinesi ile açtırıldı
14:20 Pirsûs'ta şüpheli kadın ölümü
13:46 Antalya’da 5.2 büyüklüğünde deprem
13:42 Belediyeden On Gözlü Köprü açıklaması
13:18 Kurtulmuş'tan süreç açıklaması: Bu bir devlet projesidir
13:11 EMEP 'halktan yana bir bütçe' için 15 acil düzenleme önerdi
13:10 'Çözüm süreci'ni bitiren olayda polisin parmak izi dosyaya eklendi
11:51 Kağanarslan: Abdullah Öcalan'ın sosyalizm tartışmasındaki fikirleri ufuk açıcı